• NL
  • EN
  • Blog
    03 dec 2020

    Het probleem van recruitment marketing automation

    Bijna iedereen doet aan recruitment marketing automation. Toch zorgt recruitment marketing automation voor heel wat onduidelijkheid en heeft niemand echt een goed draaiende recruitment marketing automation. Hoe kan dat?

    Recruitment marketing automation. Iedereen gebruikt het of wil het gebruiken in zijn recruitmentproces. Terecht, bewijst ook de recente pol van recruitmenttech.nl (zie afbeelding).

    Echter kun je met de drie woorden in ‘recruitment marketing automation’ heel wat andere termen vormen:

    • Recruitment automation
    • Marketing
    • Recruitment marketing
    • marketing automation

    Iedereen heeft er een ander idee over

    Recruitment marketing automation zorgt daardoor in menig wat recruitmentbureaus voor onduidelijkheid. Verschillende rollen in een organisatie hebben vaak een andere definitie en visie over recruitment marketing automation. Herkenbaar?

    Marketing zal de focus op marketing automation leggen en wil graag extra software en tools die zich hoofdzakelijk gemaakt zijn voor marketing automation (Hubspot,…)

    Recruiters denken op hun beurt eerder aan recruitment automation en hoe hierbij op basis van skills (talent) en vacatures (bedrijven/hiring managers) zo snel en zo goed mogelijk de vraag aan het aanbod kan gekoppeld worden.

    Focus op marketing of op recruitment?

    Zo krijg je in elke organisatie een groep die recruitment marketing automation drijft door employer/corporate brand én een andere groep  die vraag-en aanbod gedreven recruitment marketing automation wilt.

    Welke van de twee vertelt nu de waarheid? Geen enkele. Want recruitment marketing automation moet gedreven worden door brand én skills & vacancy.

    Wél belangrijk is dat het ATS cruciaal is als het gaat over de data over vraag en aanbod, en dat liefst herleid tot skills. Data en datakwaliteit zijn onmisbaar. Om die data- en datakwaliteit te bewaken zijn er heel wat oplossingen vandaag die hierin heel wat relevanter zijn dan dure marketing suites zoals Minggo.io, HereFish, XAFLow,…

    Vrijblijvend sparren over recruitment marketing automation? Boek een gratis online consultatie. 

    Wat recruitment kan leren van e-commerce
    Time to get started.
    Time to get started.

    Barst je van de ideeën, maar twijfel je over de aanpak? Of loop je tegen een technologisch dilemma aan? Boek een gratis innovatiegesprek om te brainstormen en sparren met een recruitment tech specialist.

    Get in touch