• NL
  • EN
  • De 4 must-reads van deze week

    De behoefte aan digitale ervaring, betere profielen in je database en Generation N

    Te complex, te weinig budget en een onduidelijke rolverdeling: de redenen waarom bedrijven nog heel vaak digitalisering stopzetten. En dat terwijl de crisis meer dan ooit duidelijk maakt dat digitaliseren een must is. Ondertussen staat er ook nog een nieuwe generatie voor de deur, ‘Generation N’, de generatie die denkt in netwerken. De vier must-reads van de week:

    Video: Generation N, Scaling Your Life and New Leadership
    Video: Generation N, Scaling Your Life and New Leadership

    Voor wie al eens boeken over management en digitale innovatie consumeert, lijkt het soms alsof generaties op de werkvloer elkaar sneller opvolgen dan generaties fruitvliegen. X, Y en Z hebben intussen breed ingang gevonden als begrippen om digitale ervaring en verwachtingen van groepen werknemers te duiden. Is ‘Generation N’ – de generatie die vooral denkt in netwerken – dan meer dan het volgende buzzword? Brian Solis (global innovation analist bij Salesforce) beweert alvast van wel. Covid-19 heeft immers een heel nieuw bewustzijn van onze onderlinge verbondenheid gecreëerd dat – zo stelt Solis – van ons allemaal leden van Generation N heeft gemaakt. Wat Generation N betekent voor de toekomst van leven, (samen)werken en zelfontplooiing legt hij uit in deze video – meer dan de moeite om er even een half uurtje voor te gaan zitten.

    Onderzoek: behoeften aan digitale ervaring van app-ontwikkelaars, web- en bedrijfsleiders
    Onderzoek: behoeften aan digitale ervaring van app-ontwikkelaars, web- en bedrijfsleiders

    Het besef dat er nood is aan digitale ervaring met klanten en kandidaten groeit met de dag. Alsook het besef dat hieraan werken gedreven moet worden vanuit de business, en niet vanuit IT. Toch blijkt uit recent onderzoek dat digitalisering vaak stop gezet wordt omwille van complexiteit, budget en een onduidelijke rolverdeling.

    Er is nood aan oplossingen om de digitale ervaring snel en eenduidig naar de eindklant te brengen. “Alleen bedrijven die uitstekende digitale ervaringen creëren en leveren, zullen succes hebben en de concurrentie van zich af weten te houden.”

    Veranderbare organisaties vragen om data
    Veranderbare organisaties vragen om data

    ‘Data is the new gold’ of ’the future will be fueled by data’: we hebben al jaren de mond vol over data en het belang ervan. Crisissen veranderen daar niets aan, wat er ook wordt beweerd. Het is wel zo dat we op momenten van onzekerheid en kwetsbaarheid meer stil staan bij wat echt belangrijk is, wat echt het verschil maakt. Zowel privé als professioneel.
    Wendbaarheid, flexibiliteit en adaptatievermogen waren vroeger de basis voor succesvolle business en zullen dit ook blijven voor de toekomst. Deze toekomst zal in een digitale wereld zijn, waar technologie een belangrijke plaats zal innemen. En ja, laat deze technologie nu net aangedreven worden door data… Het is dan toch het nieuwe goud.

    Whitepaper: betere profielen in je database
    Whitepaper: betere profielen in je database

    Net zoals elk economisch dieptepunt op de beurs gigantische kansen biedt om te investeren in aandelen, geldt dit ook voor talent op de arbeidsmarkt. De komende maanden bieden unieke kansen om talent te bereiken en relevante en accurate data te verzamelen. In deze whitepaper ontdek je hoe je op korte termijn betere profielen in je database kunt hebben, zonder de bestaande bedrijfsprocessen te verstoren.