• NL
  • EN
  • Must-reads volgens recruitment tech expert Wouter Verpoest

    Wat als de time-to-hire blijft stijgen?

    “65, dat is het aantal dagen dat een Nederlandse corporaterecruiter in 2020 gemiddeld nodig had om een vacature in te vullen. Dat zijn acht dagen meer dan in 2019 en hoe dan ook een veel te lange time-to-hire voor de gemiddelde corporate. Ook bij recruitmentbureaus neemt de time-to-hire toe, ondanks alle effort om te digitaliseren. Hoe doorbreken we de tendens?”

    Rapport: cost per hire daalt, time to hire stijgt
    Rapport: cost per hire daalt, time to hire stijgt

    Het Recruitment Kengetallen rapport van 2021 is gepubliceerd, en daar kijken we altijd wel naar uit. Het rapport staat vol interessante cijfers uit de recruitmentwereld in Nederland. Enkele highlights: bedrijven zagen het benodigde budget per vacature vorig jaar dalen van 4.088 naar 3.818 euro. De time to hire stijgt daarentegen enorm. Waar corporates in het onderzoek van vorig jaar aangaven gemiddeld 57 dagen nodig te hebben voor één hire, is dat in het onderzoek van dit jaar opgelopen tot 65 dagen. Het crisisjaar heeft voor opvallende cijfers gezorgd, en dat maakt dit rapport nog interessanter dan andere jaren.

     

    Digital maturity scan: gratis scan van jouw recruitmentproces
    Digital maturity scan: gratis scan van jouw recruitmentproces

    Vorige week lanceerden we bij HRlinkIT de digital maturity scan voor recruitmentbureaus. Een enorm waardevolle scan die je recruitmentproces en digitale ontwikkelpunten in kaart brengt. Trots op het resultaat en het geautomatiseerd custom rapport dat we gecreëerd hebben met advies en tips afhankelijk van je score, sector en deelproces. Een aanrader voor iedereen die inzicht en advies wil om verder te innoveren en digitaliseren.

    Artificial Intelligence: a conversation with Rabih Zbib
    Artificial Intelligence: a conversation with Rabih Zbib

    Interessant en kritisch artikel met Rabih Zbib, Director of Natural Language Processing & Machine Learning bij Avatur, over wat Artificial Intelligence kan doen en wat het vooral ook moet doen. De boodschap: het blijft een machine die leert op basis van wat ze aangeboden wordt. Blijf kritisch!

    6 ways to diversify your applicant sourcing
    6 ways to diversify your applicant sourcing

    De competitie om het aantrekken van talent stijgt enorm, dat merk je overal. Daardoor kun je je als bureau niet meer permitteren om de oude manier van werken te benutten en enkel je klassieke kanalen te bewandelen. Dit artikel beschrijft zes sourcing kanalen die je niet kan negeren. Zorg hierbij steeds voor een doordachte recruitment marketing automation aanpak.